Od soutoku k prameni

Z městečka, jehož hrad Rakous dal jméno českému označení pro naše jižní sousedy, vyrazíme proti proudu Moravské Dyje až k jejímu prameni na Vysočině.

Délka trasy:

Druh:
Cyklo - trek, horská kola

V Raabsu můžeme kromě hradu navštívit Regionální vlastivědné museum a Grenzlandmuseum. Z města vyjedeme cyklotrasou Graselweg Thayaland Runde 1.

Následuje prudké stoupání do obce Modsiedl. V obci Großau opouštíme cyklotrasu a dalších 2,5 km se držíme na silnici L8078 do obce Schaditz, kde se napojíme na EuroVelo 13. Přes státní hranici jedeme až do obce Dešná, kde odbočíme vpravo na cyklostezku 26.

Na křižovatce u Bačkovic máme možnost zajet dál rovně po silnici III. třídy 40810 cca tři kilometry do obce Police. V obci můžeme navštívit zámek, kde je kromě zámecké expozice i Muzeum RAF a za obcí židovský hřbitov.

Z Bačkovic přejedeme Jemnící, dál po cyklotrase 26 táhlým stoupáním do lesa, kde se k nám připojuje zelená turistická značka. Odbočíme doleva do obce Lomy. Držíme se zeleného značení do Radkovic u Budče.

Z Radkovic pokračujeme odbočením vlevo na cyklotrasu 5124. Této cyklotrasy se budeme však držet jen 2,5 kilometrů do obce Knínice. Odtud odbočíme vpravo na cyklotrasu 5092, která nás dovede přes Krasonice, Zdeňkov, Starou Říši dál do Panenské Rozsíčky.

V Panenské Rozsíčce odbočíme doprava na cyklotrasu 5091, stoupáme dva kilometry nad obec, odbočíme ještě jednou vpravo na zelenou turistickou značku a po pár metrech dorazíme k prameni Moravské Dyje, kde náš výlet končí.