Horolezecká trasa - Lomnice nad Popelkou

Kozlov - horolezecká trasa - Lomnice nad Popelkou
Z lomnického náměstí se vydáme okolo lékárny Smetanovou ulicí po modré značce směrem do Popelek. Od rozcestníku V Popelkách půjdeme po zelené cca 500 metrů po hlavní silnici, poté odbočíme do lyžařského areálu v Popelkách, kterým projdeme po lesní cestě až rozcestníku Zadní Popelka. Zde se můžeme kochat krásnými roubenkami. Od rozcestníku pokračujeme zhruba 1 kilometr po červené na Košov. U košovského rozcestníku odbočíme doprava, kudy vedou 3 značené trasy – žlutá, modrá a zelená. 500 metrů půjdeme po všech třech barvách kolem golfového hřiště. Poté zamíříme po zelené na lesní cestu, projdeme kolem chatičky a dále po úzké lesní cestičce až k samotné zřícenině hradu Kozlov. Cestou  od chatičky si dejte pozor, protože, jak sami zjistíte, po levé straně stojíte na vysokých strmých skálách, které nejsou nijak zabezpečeny. Na zřícenině se můžete zapsat do deníčku, který je ve schránce na stromě. Od Kozlova sejdeme po hřebeni po zelené až k rozcestníku U Peklovsi, kde už budeme mít v nohách 6 kilometrů. Od rozcestníku se vydáme po modré k silnici, sejdeme k železničnímu mostu a odbočíme na lesní cestu, po níž stoupáme do kopce k rozcestníku pod Allainovou věží. U tohoto rozcestníku zvolíme žlutou cestu k Jezírku pod Táborem. Cestou k jezírku se můžeme pokochat výhledem na Trosky a další krásy Českého ráje. Po žluté dorazíme až do Obory, přičemž cestou ještě mineme rozcestník pod Allainovým křížem. V Oboře si můžeme prohlédnout lovecký zámeček nebo si sednout k rybníku. Odtud dojdeme po cestě k rozcestníku Lomnice n. Pop. - U obory, u něhož se napojíme na červenou značku směrem do města. Červené značení nás dovede  zpět na místo startu -  Husovo náměstí.