Pod prales, Žacléř

Délka trasy:

Druh:
Cyklotrasa

Žacléř – Prkenný Důl – Stachelberg – rozcestí pod Rýchorským pralesem – Rýchorský kříž – Bouda Hubertus – Žacléř

Nejdelší stoupání v okolí Žacléře nabízí výjezd z Prkenného Dolu pod Rýchorský prales. Pak už se stačí jen rozhlížet. Pevnost Stachelberg, romantické Sněžné domky i Rýchory s I. zónou národního parku. Za příznivého počasí pak krásné výhledy k tomu. To vše nabízí tato (alespoň kilometrově) krátká trasa. Jenže, na začátku musíte zdolat jedno z nejdelších stoupání široko daleko. Není třeba se bát, ale určitý fyzický základ je potřeba. Začátek je klidný, z Rýchorského náměstí sjedete do Prkenného Dolu, minete rybník a v prudké levotočivé zatáčce odbočíte vpravo. Zde je nejnižší bod trasy (475 m) a s ním i dočasný konec pohody. Po lesní asfaltce začíná stoupání k dělostřelecké tvrzi Stachelberg a nové
rozhledně, pokračuje přes hlavní silnici až pod Rýchorský prales. Suma sumárum 6 kilometrů a 500 výškových metrů. Tady na rozcestí odbočte ke Sněžným domkům s výhledem na Vraní hory a do Polska. Kousek dál je nejvyšší bod trasy, 1000 metrů nad mořem. Odtud začnete klesat k cestě mezi Žacléřem a Rýchorskou boudou, která je na dohled a stojí za návštěvu. Jinak stačí stočit kolo vpravo a  pětikilometrovým sjezdem kolem Boudy Hubertus se vrátit do Žacléře.